Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointisuunnitelma 2026-2030 avattu kommentoinnille
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvoinnin ja osallisuuden edistämisen lautakunta on käsitellyt tulevaa hyvinvointisuunnitelmaa vuosille 2026-2030 ja avannut sen kommentoinnille alueen asukkaille ja toimijoille.
Julkaistu 23.6.2026 klo 10.00
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvoinnin ja osallisuuden edistämisen lautakunta on pitänyt kokouksen, jossa yksi keskeisistä aiheista oli Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointisuunnitelma vuosille 2026-2030. Suunnitelma on tärkeä linjaus hyvinvointialueen tuleville palveluille ja kehitykselle.
Lautakunta merkitsi suunnitelman tiedoksi ja antoi jäsenilleen mahdollisuuden kommentoida sitä kesäkuun loppuun saakka. Kommentit voi lähettää hyvinvoinnin edistämisen päällikkö Sanna Salmelalle tai hyvinvoinnin edistämisen koordinaattori Kaisa Väyryselle.
Hyvinvointisuunnitelma on keskeinen asiakirja, joka ohjaa hyvinvointialueen toimintaa ja palvelujen järjestämistä tulevina vuosina. Se määrittelee alueen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen tavoitteita ja toimenpiteitä, vaikuttaen suoraan alueen asukkaiden palveluihin ja elämänlaatuun.
Lautakunta käsitteli kokouksessaan myös muita infotilaisuuksia, kuten järjestöjen valtionavustuksen jakamisen valmistelua, Hyte-kertoimen väliaikatietoja sekä Reittis-verkkosivuston tilannekatsausta. Lisäksi kuultiin vaikuttamistoimielinten, kuten vammaisneuvoston ja nuorisovaltuuston, kuulumisia.
Lähde: Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Hyvinvoinnin ja osallisuuden edistämisen lautakunta pöytäkirja 17.6.2026. https://pohde.cloudnc.fi/fi-FI/Toimielimet/Hyvinvoinnin_ja_osallisuuden_edistaumlmisen_lautakunta/Kokous_1762026
Keskustelu
Ladataan…
Lähteet
- 1.Hyvinvoinnin ja osallisuuden edistämisen lautakunta - Kokous 17.6.2026 Pöytäkirja · Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue