Pyhäjoen valtuusto hyväksyi kunnan metsästrategian vuosille 2026-2035
Pyhäjoen kunnanvaltuusto on hyväksynyt uuden metsästrategian vuosille 2026-2035. Strategia ohjaa kunnan metsien hoitoa ja käyttöä seuraavan kymmenen vuoden ajan.
Julkaistu 24.6.2026 klo 18.00

Valtuusto päätti kokouksessaan 17. kesäkuuta hyväksyä kunnanhallituksen esityksen mukaisesti Pyhäjoen kunnan metsästrategian. Strategian valmistelu alkoi jo helmikuussa 2025 valtuutettu Mauri Virkkusen aloitteesta, ja sitä on valmistellut työryhmä, johon kuuluivat Antti Tornberg puheenjohtajana, Metsänhoitoyhdistys Pyhä-Kalan metsäasiantuntija Harri Lammi sihteerinä sekä jäseninä Päivi Niemelä, Raino Peltoniemi ja Mauri Virkkunen.
Metsästrategian tavoitteena on todennäköisesti varmistaa kunnan metsävarojen kestävä hoito, taloudellinen hyödyntäminen ja luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen. Strategia linjaa myös metsänhoidon käytännön toimenpiteitä ja investointeja tuleville vuosille. Metsäasiantuntija Harri Lammi esitteli strategiaa valtuustolle kokouksen aikana.
Strategian laatimiskustannukset maksetaan Maa- ja metsätilat -kustannuspaikalta. Metsästrategian hyväksyminen on merkittävä päätös kunnan pitkän aikavälin talouden ja ympäristövastuun kannalta, sillä metsät ovat tärkeä osa kunnan omaisuutta ja luontoa.
Lähde: Pyhäjoen Valtuusto pöytäkirja 17.6.2026. https://poytakirjat.pyhajoki.fi/D10_Pyhajoki/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2026469
Keskustelu
Ladataan…
Lähteet
- 1.Valtuusto 17.06.2026 Pöytäkirja · Pyhäjoki