Rautalammille esitetään uutta elinvoimaneuvostoa – keskittyy elinkeinopolitiikkaan ja investointeihin
Rautalammin Elinvoimatyöryhmä esittää kunnanhallitukselle uuden, pienemmän elinvoimaneuvoston perustamista. Neuvoston tehtävänä olisi keskittyä kunnan strategian mukaiseen rohkeaan elinkeinopolitiikkaan, yritystoimintaan, asunnonhankintaan ja investointien sijoittumiseen.
Julkaistu 11.6.2026 klo 00.00
Elinvoimatyöryhmä päätti kokouksessaan jatkaa nykyisessä kokoonpanossaan ja keskittyä kunnan kokonaisvaltaiseen elinvoimaan, asukkaisiin, hyvään ja turvalliseen arkeen, lapsiin ja nuoriin sekä elävien ja luovien kylien elinvoimaisuuteen. Tämän rinnalla nähtiin tarve erilliselle, tiiviimmälle elimelle, joka keskittyisi puhtaasti elinkeinopoliittisiin kysymyksiin.
Esityksen mukaan uuden elinvoimaneuvoston pohjakokoonpanoon kuuluisivat kunnanjohtaja, kunnanhallituksen puheenjohtaja, elinkeinoasiantuntija, yrittäjien edustaja sekä MTK:n edustaja. Tavoitteena on tehostaa ja kohdentaa kunnan toimia elinkeinoelämän ja investointien edistämiseksi.
Kokouksessa käsiteltiin myös Toholahden teollisuuskylän tilannekatsausta ja päätettiin avajaispäiväksi 19. elokuuta 2026. Lisäksi päätettiin, että tänä vuonna palkitaan vuoden vapaa-ajan asukas Kesätreffeillä, kun palkittava valitaan vuorovuosin vapaa-ajan asukkaan ja elinvoimaa edistäneen henkilön välillä.
Lähde: Rautalampin Elinvoimatyöryhmä pöytäkirja 11.6.2026. https://rautalampi.cloudnc.fi/fi-FI/Toimielimet/Elinvoimatyoumlryhmauml/Kokous_1162026
Keskustelu
Ladataan…
Lähteet
- 1.Elinvoimatyöryhmä - Kokous 11.6.2026 Pöytäkirja · Rautalampi